פנטאהוז יפייפה עם נוף לים | 230 מ"ר בכוכב הצפון | תכנון, עיצוב טוטאלי וליווי

מה עשינו ?

על קצה המזלג . . .

פנטהאוז דופלקס בצפון תל אביב אשר נרכש ישירות מהיזם לאחר סיום פרויקט תמ"א בבניין ישן באחת משכונות צפון תל אביב המשקיפות על שדה דב ועל תחנת החשמל רידינג. הדירה נרכשה למעשה במצב חדש אך מאחר והיתה בנויה בסטנדרט קבלני בסיסי, ותכנונה הפנימי לא תאם כלל את אופי וצרכי הדיירים, הוחלט על שיפוץ מקיף וטוטאלי .
המטרה להתאים את החללים השונים לטעמם ואופיים של הלקוחות. גודלו של הפנטהאוז הינו כ- 180 מטר המתפרס על פני 2 מפלסים + 50 מ"ר מרפסות – מרפסת גג עליונה + מרפסת במפלס הכניסה .
במפלס הכניסה – תוכננו חדרי השינה ופינת המשפחה ובמפלס העליון המוקף במרפסת גדולה ובנוף פנורמי לים, תוכנן המרחב המשותף הכולל סלון, מטבח, פינת אוכל , שירותי אורחים ומרפסת המכילה מספר פונקציות אירוח ושהיה – מטבח חוץ, סופט טאב, מקלחון חוץ, פינת אוכל פינת ישיבה ומיטות שיזוף.

מדובר בדירה שנרכשה חדשה "מהניילונים" – אך עם זאת בסטנדרט שאינו תואם את דרישת הלקוחות. היה קונפליקט עקרוני עם ההחלטה לשפץ את המפלסים מהיסוד – עד לרמת ההחלטה המהפכנית שלנו שלמעשה נתנה GO לתהליך חדש ומרתק – להפוך את כיוון מהלך המדרגות הקיים, שהיה עשוי כיציקה חונקת במרכז הבית, החלטה אשר שינתה את אופי החלל מקצה לקצה .
אתגר נוסף היה היעדר אור טבעי במבואת הכניסה לדירה – הכניסה לדירה היא מהמפלס התחתון ומאחר והוחלט לסגור את הקיר על מנת לייצר סוויטת הורים הכוללת חדר שינה, חדר רחצה וחדר ארונות, סגירה זו של קיר המונע כביכול כניסה ישירה של אור 'איימה' על הגישה של האור הטבעי היישר אל מבואת הכניסה והחשש היה שישאר חשוך וכוכי..
הפתרונות שמצאנו היו ברתימת כל מקור אור טבעי אפשרי והכנסתו אל המרחב החשוך דרך חרכים, חלונות ושקיפויות – יצירת קומפוזיציה של חרכים עם זכוכיות אסיד קבועות בקיר המפריד בין פינת המשפחה לבין חדר המאסטר וכך חודר אור טבעי אל המרחב . בנוסף את הפודסט העליון בסיום במדרגות – יצרנו מפרופילי ברזל עם מדרכים עשויים זכוכית – כך שגם מהמפלס העליון יכול האור הטבעי לחדור ולייצר משפך אור באזור פינת העבודה והמדרגות.

שתף: